blank
BitcoinEkonomiHaberler

Son Dakika! Bitcoin (BTC) ve Kripto Varlık Ödemelerini Yasaklayan Yönetmelik Yayınlandı!

Ödemelerde kripto varlıkların kullanılmamasına dair yönetmelik yayınladı.

Resmi gazetenin bugünkü sayısında “Ödemelerde kripto varlıkların kullanılmamasına dair yönetmelik yayınladı.”

Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası tarafından yayınlanan yönetmelik tüm kripto para ödemelerini yasaklayan hükümler getirdi. Bu yönetmelikle Merkez Bankası geleneksel piyasa araçları dışında kalan kripto paraların ödeme aracı kullanımının önünü kesti.

Yönetmeliğe dayanak olarak Merkez Bankası’nın temel görevleri arasında sayılan “Türk Lirasının hacim ve tedavülünü düzenlemek, ödeme ve menkul kıymet transferi ve mutabakat sistemleri kurmak, kurulmuş ve kurulacak sistemlerin kesintisiz işlemesini ve gözetimini sağlamak ve gereken düzenlemeleri yapmak, ödemeler için elektronik ortam da dâhil olmak üzere kullanılacak yöntemleri ve araçları belirlemek” maddesi gösterildi.

Türk yatırımcılar kripto paralara ilişkin vergi düzenlemesi beklerken gelen bu yasak kafaları karıştırdı.

Yatırımcıları ilgilen özel hususlara ilişkin kısa süre içerisinde bir haber paylaşımı yapılacaktır. Takipte kalın.

Özel haberler, analizler, her türlü soru ve tartışma için Telegram grubumuzu ve Twitter hesabımızı hemen takip edin! Ayrıca Android Uygulamamız'ı indirerek canlı fiyat takibine hemen başlayın!

65 Yorum

  1. Adam hollandada 100 euro aliyo 3 euro bi kasa bira pizza yiyo her akşam 2.80 euro sigara iciyo 6 euro toplasan günlük 20 euro masrafı oluyo siz gelmişsiniz türkiye diyonuz turkiyede ekmek 2 tl en basiti tavuk doner 16 tl tam gelin günlük herkez masrafını yazsın öyle tartışalım turkiyeyi çoğuna mama alamayıp evdeki koltuğu satıp ihtar edenleri gördük sen kül hakkı yiyen bi çomar ola bilirsin garibanın halinden anlamayan tabi seversin turkiyeyi

  2. Kam emici bir ülke olduğumuzun farkına varın artık, köleliğe o kadar alışmışsınız ki artık hissetmiyorsunuz. Bu ülkedeki vatandaş nerden para kazansa direkt çökmeye çalışıyorlar, cebinizdekinin 3 te 2 si vergilere gidiyor, bu ülkenin vatandaşı gibi sömürülen bir ülke insanı var bi dönün bakın ya. Noldu borsalara yatırımcı mı azaldı, kapalı kapılar ardındaki planlarınız para kazandırmıyor mu, uyanın artık bi halinize bakın, herşey var herşey var diyorlarda siz varmısınız, sizi insandan sayıyorlarmı, yaptığınız o zor işleri diğer ülkelerde yapan insanlar en azından hakkını alıyor, siz ne alıyorsunuz, 3 te ikisini aldıklarına göre bize 3 ün 1 kalıyor.

  3. Korkuyorum bigün uyurken devletimiz donumuzu alıcak. Birdaha başa gelemiceklerini onlarda biliyor ne yaparlarsa kar kar dır diyolar. Yatıcak yerleri yok. Allah korkusu milletin kazanmaya çalıştığı 3 5 kuruşa göz dikmezlerdi. Çok yazık

  4. Sizden ala putcu mu olur. Budizm dinine inananlarla hiçbir ayırdınız yok. Çindeki putlardan fazla putlarınız var vay be.

  5. ABD yi örnek veren z kuşağı kardeşim lafım sana daha dün gece sahurda ABD de yaşamak adlı blog izledim YouTube de ateş pahası sadece ambulans çağırmak 1000 dolar bunun içinde sağlık hizmeti dahil değil. 1 artı1 ev kirası 2700 dolar yaşayan türkler anlatıyor ben değil. Irkçılık zirve devlet okullarında okumak bedava değil 8000 dolar kitaplar tutuyor eğer burslu kazanırsan bedava ama ülke dışındakilere burs vermemek için her kanunu neredeyse çıkarmışlar ben değil orda yaşayanlar anlatıyor. İzleyin lütfen. Abd ye avrupa ya gitmeden kulaktan Dolma laflarla ülkeni ezme

    1. Sen neyi seyrettin yaa. Kafa mı buluyosun, biz de biliyoruz ABD’de yaşam nasıl, orda kaldım ben. Senin dediklerin gibi değil. Milleti galeyana getirme

    2. Hikmet boş yapma bihalt bilirmiş gibi oraya yorum yapma. Abd şöyleymiş senin övdüğün yeri anlat da dinleyelim çok harika galiba

    3. Abd deki yaşamın yarısı ni yasayabilsen yaşamadığını anlardın.birakin kendinizi dev aynasinda görmeyi aglanacak halinize seviniyorsunuz

  6. vergi yoksa yasak var mantığı ile hiçbir yere varılamaz…

    milleti artık rahat bırakın insanlar nefes alsın bir zahmet.

    bırakın 30 yıl 20 yıl önceyi bahsetmeyi, insanlar biz 5 yıl önceki halimize bakıp iç çeker hale geldik.

    5 yıl önce 50bin lira olan sıfır araba, şimdi 200bin lira olmuş…

    kurbanlık koyun gibi hayatta kaldığı hergüne şükredip, yediği içtiği kullandığı her kalemden fahiş fiyatlar ile vergi ödemeyi ben artık kabul etmiyorum… ARTIK YETER! BÖYLE DEVLET ANLAYIŞI OLMAZ.

    insanı yaşat ki devlet yaşasın derken, devletimiz çok yaşasına döndü olay…

    vatandaşın 3 kuruşunu düşündüğünüz kadar kendi harcamanızı düşünseniz bu milletin sırtı yere gelmezdi.

  7. Elalem uzaya çıkar bizimkiler hala tezekle ateş yakmaya çalışır ülkenin başındaki lerle Bi bok olmaz taş devrine geri döneriz ben mining ile ev geçindiriyorum hadi kesilsin çeşme bakalımda karnımı kim doyuracak

  8. Birileri ktiptodan ödeme yapıldığını takip edemiyor vergilendiremiyor diye yasaklanıyor, 100 yıl öncesinin siyasetini yapmaya gerek yok gençler…

  9. Bakın ben yeni nesil Z kuşağından birisiyim ve sizin bu saçma kavgalarınızla büyümekten bıktım tamam mı neymiş akp zamanında arşa çıktık chp zamanında sürünüyorduk ya şuanki yaşama standartlarınıza hiç mi bakmıyorsunuz elin amerikalısı avrupalısı asgari ücretle istediği yemeği istediği zaman alabiliyor hatta kendine hayli hayli para ayırabiliyorken siz asgari ücretle bir peynir bir ekmek aldığınızda Allahım çok sükür diyip yerinizde sayıyorsunuz sırf bu yüzden bindiler tepemize ve bundan sonra da güzellikle geri yaşama eğitim sağlık haklarımızı adalet hakkımızı vermeyecekler ve bu ülkedeki şuanda hiç bir partiye de oy vermenin mantığı yok kötünün iyisi gibiydi akp oda diğerleri gibi oldu yani sadece bittik o konularda ayriyetten kripto para ile de ilgili olarak kripto paralar merkeziyetsiz projelere en azından büyükleri zemin hazırlamak için varlar özellikle ether sayesinde yapılmaya başlanan merkeziyetsiz tonlarca proje var ve bunlarla birlilte de de tokenlar var yani gidip siz o coinin veya tokenin white paperını okusanız anlarsınız amaçları ne geneli ticaret ve smart contrats geliştirmeleri yani siz internetten noterle uğraşmadan miras bile alacak seviyeye getirmek üzere olan projeler varken hâlâ ne olacak ki bu düzenlemeyle biz daha yatırım yaparız olur biter derdiniz çünkü siz sadece bitcoin gözünden bakıyorsunuz altın gibi az bulunacak belli bir sayım olacak gittikçe üretilmem zorlaşacak diyen ilk coin halbuki diğer büyük coinlerin genelde amacı farklı yani bu yönetmelik sarstı bakalım ölücü vergiler hangi hafta gelecek

    1. Ballim turkiyede yasam sartlari zor bu konuda hem fikiriz lakin hayatinin lac donemini amerikada veya avrupada gecirdinde oradaki asgari ucretliler istedigini alip yiyebildigini soyluyorsun yapmayin bu konuda bilginiz yok ise lutfen fikrinizde olmasin, cunku kulaktan dolma lafa inanacak insan cok bizim ulkemizde

    2. Şuan Amerika’daki insanlar yaşam savaşı veriyor bırak kazanmayi.Türkiyede önce sağlam cikabiliyorsun bari bu pandemi dönemjnde ona şükür

  10. Ülkeyi soydular kimse demiyor bu paralar nerde 128 milyar dolar kalkmış yasak getiriyor kriptoya bakalım ülke ne olacak

    1. 128 bin dolar chp gündem.yapti yalanı çıkdı birde chp nin puta harcadığı heykellere harcadığı 600 tirilyon parayı bir sor bakalım milletin parası putlara jarcan hicmi sormazdı iz,bundevlet babana anana desdek verdi bir utanmazlık nankörlük yapmayın chp imgeye milleti köle ettiydi kuyruklar açlık lan bu şuanda kötü diyen aptallardaki chp olsaydı şuan ülke dilenci durumun daydı 5 ayda bir maaş alıyorduk bundevlet geldi ay başı aksamıyor utanın

      1. Olm trollük yapacaksan adam gibi yap mal herif.. 600 trilyon ney lan.. :)) kuyruk diyor hala sığır..:))

      2. 128 bin dolar değil, 128 milyar dolar diyorsun ya chp döneminde 5 ayda bir maaş alıyorduk. Şimdi milletin işi yok ki maaş alsın.

        1. Olum sen mal mısın lan bisey düşündüğünü mu sanıyorsun kendi kendine vay be ne konuştum ama falan mi diyorsun beyinsiz

      3. CHP zamana oluşan kuyruklar niye oluştu onuda söyleyin o zaman, ha zorsa size söyleme ben söyleyeyim zamanında Kıbrıs a girip mazlum u ölüme terk etmeyen ecevit li CHP zamanı ambargo yedik neden malum u ölüme terk etmedik diye onu niye demiyor dilleriniz

      4. Çok doğru bir tespit yapmışsın bu ülke o kafaların elindeyken Halk bicareydi şimdi halk uyandı bu kafalar artık halkı ve ülkeyi soyamadiklari için,her türlü cirkefe yatıyorlar bundan sonra daha çok tepinecekler ge

      5. Aynen Melih Gökçek’in de Ankara’nın ortasına diktiği dinazoru da unutmamak lazım . Şu anda herkesin karnı o kadar tok ki fakir fukara diye adlandırdığı halka soğan patates layık görüp dağıtıyor :))
        Uyumayın uyumayın , ağzınıza bir parmak bal sürülüyor kendinizi değerli sanıyorsunuz onların gözünde .

      6. Lütfen diğer yorumuma göz at abim çok güzel özetledim bence bulamazsan yazarım buraya

    2. Sen chp ye inananma peki 1994 yılında kemal kılıçdaroğlu sgk genel müdürüyken ne yaptı turkiye doğan çocuklar rehin alınıyordu ölü ler rehin alınıyordu parası yok diye chp döneminde yağ küyrugu gaz kuruyugu şeker kuruğu ekmek kurugu şeker kuruğu vardı şimdi böylemi herşey yolunda gidiyorsun hastaneye sana güzel bakıyorlar pandemi döneminde kimsesizlere herkese 1000 tl vermedimi reis chp fetocularla ele kolkola geziyordu akp ölümüne cuntaların karşısına dikildi milletle beraber

  11. Yahu zaten ülkemizde.kripto paylaşılan ne ödemesi yapılıyor ki…. Aralık mi alıyoruz bekliyorum mu yoksa tofas mi… neye yaradı simdi bu açıklama. Sen bir gece yarısı kaffan gire merkez bankasının görevden alarak Türk Parasını azalmış onurunu iyice kaybetmesini sağla sonra çık kripto para alışverişi yassak hemşehrim. Hadi oradan.

    1. lütfen diğer yazıma bak abim eğer bulamazsan ben yeniden yazarım buraya

  12. yasaklanan şey her zaman deger kazanır. yasaklanan ülkelerde artış olmuştur her zaman bekleyip görecegiz..

  13. Bu karar kimin işine yarıyor,ona bakmak lazım!
    En çok Amerika…Bu durumda,hala Amerika’dan talimat alınıyor,,,yakında çıkar kokusu,bekle ve gör..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


Başa dön tuşu